måndag 21 juni 2010

Rurrenabaque

Rurrenabaque

The camp!

Carsten och Shane softar vi batarna innan anfard


Hajkarn och Stekarn

Soluppgang i pampas

kisse kisse kiss...


Pirayafishing! Det var helt sjukt, det var bara att slappa ner betet sa var dom dar direkt dock sa var dom snabba som tusan sa det va svart att fa upp dom. Senare pa kvallen grillades dagsen fangst. Jag fick 1 piraya samt 1 kattfisk. Ingen smaksensation men kul att testa.

Vi gick runt och letade i ca 2 timmar men "dessvarre" sa hittade vi inga ormar. Det var bra spannande da man gick med vatten upp till knana utan att ha nagon som helst koll pa vad som hande under vattenytan. Jag bade ville och inte ville hitta en Anaconda...

Motande trafik

Da var det dag att spana efter ormar och framfor allt Anaconda.
"- Jag kommer att behova lite hjalp att leta har. I Pampas finns inte bara Anaconda utan aven Cobror och andra ormar sa om ni ser nagon orm sa ar det bara att saga till sa kommer jag"......Ehhh..OK!

En av natterna begav vi oss ut sent for att spana efter Alligatorer. Det var hur manga som helst och deras ogon lyste likt lantarnor. Riktigt haftigt!

Solnedgang i Pampas

Vi blev bordare av ett gang apor. Har forsoker dom sno varan pase med brod.


Pampas kryllade av djur och framfor allt Alligatorer, massa olika fagelarter, Skoldpaddor, apor mm.


I am on a boat!

I Rurrenabaque traffade jag Carsten som jag tidigare traffade i Samaipata. Vi bestammde oss for att ta en Pampas tur pa en forgrening till Amazonasfloden.Turen varade i 3 dagar och 2 natter och jag angrar absolut inte att vi gjorde det. En riktigt kanontur! Man spenderade den mesta tiden pa en bat vilket var ganska skon, slippa vandra runt och man kunde konsentrera sig pa att spana efter djur mest hela tiden. Har sitter jag bervid Shane, skon kille fran Australien.

En "soft" sektion med bara hangmattor. spenderade ett par 5:or har med =)

Riktigt mysigt hostell med fin innergard samt tillgang till kok och varmt vatten i dushen, ett av dom battre hostellen hittills pa resan.

Tar en av manga "5 minutare" pa hostellet.

Pa vagen mellan Trinidad och Rurrenabaque. Har passerar vi en av floderna med buss pa en flotte som kanndes sissadar saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar