lördag 17 april 2010

Mendoza

En nojd och lullig Arwid far avsluta denna fantastiska dag.




Har var vi pa en gammal vingard som drevs av familjen Di Tommaso. Ett mysigt stalle och ett av deras viner blev en av mina favoriter for dagen.


Picnic bland olivtraden.


Pa Cruisern med vin i sikte


Det fanns mycket gott pa menyn. Valet foll dock tillslut pa en test av 4 av deras viner samt en bricka med roquefortost och en skal med oliver som aven dom var odlade dar. Mycket gott!



Ett "gang" malbecdruvor!


Forsta stoppet, Tempus Alba



Da var det dags att bege sig mot Mendoza som ar det storsta vindistriktet har i Argentina.
I ovrigt sa kandes inte staden som nagot speciellt, det ar helt klart for vinet man aker hit. Pa grund av varma dagar, kalla natter samt mycket sol och lite regn sa ar klimatet optimalt for Malbecdruvan vilket ar det vin som dom blivit kanda for. For mig som icke vinexpert ny info men jag har pa kann att jag kommer dricka en hel del malbec nar jag kommer hem...

Forutom vinet sa va en av hojdpunkterna med att aka hit att traffa delar av gamla Osloligan bestaende av Arwid, Matz samt Malin. Sjukt trevligt da vi inte traffats pa "lange".

Efter 2 dagar med slacking, restaurangbesok, konstant glassatande samt en del internettid sa bestamde vi oss antligen for att ge oss ut pa lite vinprovning.
Vi Tog bussen en bit fran staden och hyrde cyklar och fick en karta. Solen sken, som vanligt med tanke pa att dom har 300 soldagar per ar! Att vi hade en kanondag framfor oss var ett faktum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar